و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+2 امتیاز

آیا برای تقرب بسوی الله میتوان به قبور انبیاء و شهداء متوسل گردید؟

در عمومی بوسیله ی
ویرایش شده بوسیله ی

1 پاسخ

+1 امتیاز

1) دین اسلام بین نفس حی و نفسی که طعم موت را چشیده است تفکیک قطعی قائل شده اما كفار اين تفكيك قطعی را قبول ندارند:

كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَيْنَا تُرْجَعُونَ ﴿العنكبوت: ٥٧﴾

هر نفسی طعم مرگ را می چشد سپس به سوی ما ارجاع داده می شوید.

2) در دین اسلام قبرهای پر از خاک و استخوان و اجساد پوسیده توانایی شنیدن، دیدن و تکلم و استجابت  هیچ فعل و سخنی را ندارند:

وَمَا يَسْتَوِي الْأَحْيَاءُ وَلَا الْأَمْوَاتُ إِنَّ اللَّهَ يُسْمِعُ مَن يَشَاءُ وَمَا أَنتَ بِمُسْمِعٍ مَّن فِي الْقُبُورِ ﴿فاطر: ٢٢﴾

و هرگز مردگان و زندگان یکسان نیستند! الله پیام خود را به گوش هر کس بخواهد می‌رساند، و تو نمی‌توانی سخن خود را به گوش آنان که در گور خفته‌اند برسانی!

3) در دین اسلام انبیاء و شهداء و رزمندگانی که در سبیل الله (نه سبیل انسان) کشته شده اند بعد از چشیدن طعم مرگ نزد پروردگارشان حاضر می گردند و در نزد پروردگارشان (نه نزد قبرهای شان) روزی می گیرند. اما کافران معتقدند که کشته شدگان در نزد قبرهای شان هستند و برای همین است که قبر را وسیله و رسانۀ ارتباطاتی خود می انگارند:

 وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ ﴿آل‌عمران: ١٦٩﴾

 هرگز گمان مبر کسانی که در راه الله کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

وَلَا تَقُولُوا لِمَن يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِن لَّا تَشْعُرُونَ ﴿البقرة: ١٥٤﴾

و به آنها که در راه خدا کشته می‌شوند، مرده نگویید! بلکه آنان زنده‌اند، ولی شما قادر به درک آن نیستید!

4) در قرآن کریم به صراحت اشاره شده است که خواندن احدی بغیر از الله (چه زنده چه مرده) باطل است:

ذَٰلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ وَأَنَّ مَا يَدْعُونَ مِن دُونِهِ الْبَاطِلُ وَأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْعَلِيُّ الْكَبِيرُ ﴿لقمان: ٣٠﴾

آنچکه آمد همه دلیل است که الله حقّ است، و آنچه غیر از الله می‌خوانند باطل است، و الله بلند مقام و بزرگ مرتبه است!

5) در دین اسلام تنها مسجدالحرام و مسجدالاقصی از شعائر نصب شدۀ الهی بر روی زمین است و مراجعه به هر بیت یا هر ساختمان مانند ضریح، درخت، قبر، سقاخانه، قدمگاه استهزاء شعائر الله و سرکشی و سرخودی در دین الله است:

فَلْيَعْبُدُوا رَبَّ هَٰذَا الْبَيْتِ ﴿قريش: ٣﴾

پس  باید پروردگار این خانه را عبادت کنند،

بوسیله ی
...