بله دقیقا همینطور است، نمونه ای از خود تورات نیز از قرار ذیل است:
و پسر زن اسرائیلی که پدرش مرد مصری بود در میان بنیاسرائیل بیرون آمد، و پسر زن اسرائیلی با مرد اسرائیلی در لشکرگاه جنگ کردند. 11 و پسر زن اسرائیلی اسم را کفر گفت ولعنت کرد. پس او را نزد موسی آوردند و نام مادراو شلومیت دختر دبری از سبط دان بود. 12 و او رادر زندان انداختند تا از دهن خداوند اطلاع یابند. و خداوند موسی را خطاب کرده، گفت: 14 «آن کس را که لعنت کرده است، بیرون لشکرگاه ببر، و همه آنانی که شنیدند دستهای خود را بر سر وی بنهند، و تمامی جماعت او راسنگسار کنند. 15 و بنیاسرائیل را خطاب کرده، بگو: هر کسیکه خدای خود را لعنت کندمتحمل گناه خود خواهد بود. 16 و هرکه اسم یهوه را کفر گوید هرآینه کشته شود، تمامی جماعت او را البته سنگسار کنند، خواه غریب خواه متوطن. چونکه اسم را کفر گفته است کشته شود (لاویان فصل 24 آیات 10 الی 16)
علت چنین احکام به ظاهر سختی در تورات از آن سبب است که پروردگار برای بنی اسرائیل ده ها معجزۀ آشکار ظاهر ساخته بود و حتی از طریق ابری غلیظ و تاریک با قوم بنی اسرائیل مستقیما صحبت کرد، پس بدیهی است که اگر کسی با وجود دیدن چنین معجزات عظیمی باز به کفر ورزیدن اقدام کند مجازاتی سنگین دارد. به همین دلیل احکام موجود در تورات عموما از احکام قرآن سخت تر می باشند.