و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+4 امتیاز
سلام. از اصلیت محمد نبی میخواهم بدونم .با تشکر
در کلی و عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

0 امتیاز

قرآن هرگز به نژاد محمد نبی و اصل و نسب او اشاره ای نکرده است چرا که نژاد و اصل و نسب هیچ اهمیتی در حوزه ایمان به الله و کتب ندارد.

خطاب به کسانیکه ادعا میکنند که محمد نبی جزو اعراب بوده باید گفت چرا قرآن فرموده که اعراب حتی لایق شنیدن قرآن نیستند. خطابی که حتی در مورد یهود و نصارا بکار نرفته است!!

الْأَعْرَابُ أَشَدُّ كُفْرًا وَنِفَاقًا وَأَجْدَرُ أَلَّا يَعْلَمُوا حُدُودَ مَا أَنزَلَ اللَّهُ عَلَىٰ رَسُولِهِ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ ﴿التوبة: ٩٧﴾

اعراب در كفر و نفاق سخت‌تر، و به اينكه حدود آنچه را كه الله بر فرستاده‌اش نازل كرده، ندانند، سزاوارترند. و الله داناى حكيم است.

نتیجه اینکه آنچکه قرآن بدان اهمیت می دهد پیام الله است نه اصل و نسب پیامبر. حتی در آیاتی که از یتیم بودن و بی بضاعت بودن محمد صحبت شده مراد اشاره به "نجات پروردگار" و یادآوری منت الهی است نه بیان بیوگرافی یا سیره نویسی.

بوسیله ی
سلام .. بر مبنای بند چهارم قوانین سایت که بناست سیاق گفتگوها بر مبنای نگاه همه جانبه به آیات کلام الهی باشد لازم است این آیه برخلاف ادعای فوق در بکار گیری آیه ی بی ربط در اثبات عرب نبودن محمد نبی هم ذکر شود تا ان شاالله منجر به سوء برداشت مخاطبین نشود..

وَمِنَ الْأَعْرَابِ مَن يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَيَتَّخِذُ مَا يُنفِقُ قُرُبَاتٍ عِندَ اللَّهِ وَصَلَوَاتِ الرَّسُولِ أَلَا إِنَّهَا قُرْبَةٌ لَّهُمْ سَيُدْخِلُهُمُ اللَّهُ فِي رَحْمَتِهِ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ
گروهی دیگر از اعراب به خدا و روز رستاخیز ایمان دارند؛ و آنچه را انفاق می‌کنند، مایه تقرّب به خدا، و دعای پیامبر می‌دانند؛ آگاه باشید اینها مایه تقرّب آنهاست! خداوند بزودی آنان را در رحمت خود وارد خواهد ساخت؛ به یقین، خداوند آمرزنده و مهربان است! ( التوبه : ۹۹)

با تشکر
با تشکر.

در قرآن نه آیه ای وجود دارد که عرب بودن محمد را اثبات کند نه آیه ای وجود دارد که عرب بودن او را انکار نماید. مساله اینجاست که تعریف "عرب بودن" چیز نامشخصی است. آیا اگر کسی دشداشه بپوشد و عمامه بزارد عرب می شود؟ یا عربی حرف زدن باعث عرب شدن انسان می شود؟
اینکه ویژگی فردی از قومیت عرب از دید عوام الناس چیست تا عرب نامیده شود اهمیت ندارد شما لایق نبودن اعراب در شنیدن کلام الهی و بدنبال آن احتمال عرب نبودن محمد را از متن قرآن برداشت کردید و اظهار نظر بنده بر پاسخ شما هم با بکارگیری آیه ای از همان قرآن بود یعنی هر دو ما عرب مد نظرمان همان است که صرفا قرآن تعریف کرده نه چیز دیگر ...!
درآیات قرآن  اعراب نقطه مقابل اهل المدینه یعنی افراد شهرنشین زمان پیامبرهستند یعنی بمعنای حومه نشین وبادیه نشین واشاره ای به نژادی خاص نشده است.
...