و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+4 امتیاز
ثمره و میوه درخت ایمان چیست؟ ایمان بی ثمر چطور اعتقادی است؟
در میان متنی (چند کتاب) بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز

آیات انجیل به صراحت در خصوص ایمان بی ثمر به باورمندان هشدار داده و در قالب یک مثال آنرا تشریح می فرماید:

پس‌ این‌ مثل‌ را آورد که‌ “شخصی‌ درخت‌ انجیری‌ در تاکستان‌ خود غرس‌ نمود و چون‌ آمد تا میوه‌ از آن‌ بجوید، چیزی‌ نیافت‌! پس‌ به‌ باغبان‌ گفت‌، اینک‌ سه‌ سال‌ است‌ می‌آیم‌ که‌ از این‌ درخت‌ انجیر میوه‌ بطلبم‌ و نمی‌یابم‌، آن‌ را ببر. چرا این درخت زمین‌ را هم باطل‌ سازد؟ در جواب‌ وی‌ گفت‌، ای‌ آقا امسال‌ هم‌ آن‌ را مهلت‌ ده‌ تا گِردش‌ را کنده‌ کود بریزم‌، پس‌ اگر ثمر آورد ـ والا بعد از آن‌، آن‌ را ببر.” - (انجیل صحیفه لوقا فصل ۱۳ آیات ۶ تا ۹)

مطابق آیات فوق، ایمان بی ثمر مثل و مانند درختی بی ثمر است یعنی اگر ایمان تبدیل به عمل صالح و تلاش و جهاد در راه الله نشود و میوه نیاورد و محصول و ثمره ندهد، کنده شده و توسط خداوند بریده و قطع می گردد. قرآن نیز در تصدیق انجیل به "کسانیکه ایمان آورده اند" هشدار می دهد و می فرماید:

اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، شما را چه شده است كه چون به شما گفته مى‌شود: «در راه الله بسيج شويد» كندى به خرج مى‌دهيد؟ آيا به جاى آخرت به زندگى دنيا دل خوش كرده‌ايد؟ متاع زندگى دنيا در برابر آخرت، جز اندكى نيست.اگر بسيج نشويد، الله شما را به عذابى دردناك عذاب مى‌كند، و گروهى ديگر به جاى شما مى‌آورد، و به او زيانى نخواهيد رسانيد، و الله بر هر چيزى تواناست. - (قرآن کریم سوره توبه آیات 38 و 39)

بر اساس آیات فوق، اگر افراد با ایمان کاهلی کرده و در راه الله حرکت نکنند، الله ایشان را به عذابی سخت دچار می سازد و هشدار داده که قومی دیگر را جایگزین شما با ایمانان بی ثمر خواهم کرد! 

نتیجه

از منظر آیات انجیل و قرآن، ایمان بی ثمر چون درختی بی ثمر است که هیچ سود و فایده ای را به کسی نمی رساند. پروردگار در آیات  انجیل و قرآن هشدار داده که خداوند چنین درختی را بر نمی تابد و آنرا قطع کرده یا با قومی دیگر جایگزین می نماید. 

بوسیله ی
...