خیر. در تورات به حادثه مضبوط در این آیات قرآن هیچ اشاره ای نشده است. لازم به ذکر است که در تورات نیز آیاتی هست که در قرآن بدان اشاره ای نشده است.
جهت اطلاع، در فصل نوزدهم از صحیفه اعداد از تورات بنظر میرسد که به حادثه ای مشابه حادثه دستور انتخاب بقره به بنی اسرائیل در آیات 67 تا 71 سوره بقره اشاره شده است. ماحصل این دستور یعنی دستور ذبح گاو آن است که خاکستر گاو را با آب مخلوط کرده و به دستور پروردگار از این آب و خاکستر(موسوم به آب تنزیه) برای طاهر شدن افرادی استفاده میکنند که مرده ای را لمس کرده اند:
و خداوند موسی و هارون را خطاب کرده، گفت: 2 «این است فریضه شریعتی که خداوند آن را امر فرموده، گفت: به بنیاسرائیل بگو که گاو سرخ پاک که در آن عیب نباشد و یوغ بر گردنش نیامده باشد، نزد تو بیاورند. 3 و آن را به العازار کاهن بدهید، و آن رابیرون از لشکرگاه برده، پیش روی وی کشته شود. 4 و العازار کاهن به انگشت خود از خون آن بگیرد، و به سوی پیشگاه خیمه اجتماع آن خون را هفت مرتبه بپاشد. 5 و گاو در نظر او سوخته شود، پوست و گوشت و خون با سرگین آن سوخته شود. 6 و کاهن چوب سرو با زوفا و قرمز گرفته، آنها را در میان آتش گاو بیندازد. 7 پس کاهن رخت خود را بشوید و بدن خود را به آب غسل دهد، و بعد از آن در لشکرگاه داخل شود و کاهن تا شام نجس باشد. 8 و کسیکه آن را سوزانید، رخت خود را به آب بشوید و بدن خود را به آب غسل دهد، و تا شام نجس باشد.
9 «و شخص طاهر، خاکستر گاو را جمع کرده، بیرون از لشکرگاه در جای پاک بگذارد. و آن بجهت جماعت بنیاسرائیل برای آب تنزیه نگاه داشته شود. آن قربانی گناه است. 10 و کسیکه خاکستر گاو را جمع کند، رخت خود را بشوید و تا شام نجس باشد. این برای بنیاسرائیل و غریبی که در میان ایشان ساکن باشد، فریضهای ابدی خواهد بود.
11 «هرکه میته هر آدمی را لمس نماید هفت روز نجس باشد. 12 و آن شخص در روز سوم خویشتن را به آن پاک کند، و در روز هفتم طاهرباشد، و اگر خویشتن را در روز سوم پاک نکرده باشد، در روز هفتم طاهر نخواهد بود. 13 و هرکه میته هر آدمی را که مرده باشد لمس نموده، و خود را به آن پاک نکرده باشد، او مسکن خداوندرا ملوث کرده است. و آن شخص از اسرائیل منقطع شود، چونکه آب تنزیه بر او پاشیده نشده است، نجس خواهد بود، و نجاستش بر وی باقی است.
14 «این است قانون برای کسیکه در خیمهای بمیرد، هرکه داخل آن خیمه شود و هرکه در آن خیمه باشد هفت روز نجس خواهد بود. 15 و هرظرف گشاده که سرپوش برآن بسته نباشد، نجس خواهد بود. 16 و هرکه در بیابان کشته شمشیر یامیته یا استخوان آدمی یا قبری را لمس نماید، هفت روز نجس باشد. 17 و برای شخص نجس ازخاکستر آتش آن قربانی گناه بگیرند و آب روان برآن در ظرفی بریزند. 18 و شخص طاهر زوفاگرفته، درآن آب فرو برد و بر خیمه بر همه اسباب و کسانی که در آن بودند و بر شخصی که استخوان یا مقتول یا میته یا قبر را لمس کرده باشد، بپاشد. 19 و آن شخص طاهر، آب را بر آن شخص نجس در روز سوم و در روز هفتم بپاشد، و در روزهفتم خویشتن را تطهیر کرده، رخت خود رابشوید و به آب غسل کند و در شام طاهرخواهد بود. 20 و اما کسیکه نجس شده، خویشتن را تطهیر نکند. آن شخص از میان جماعت منقطع شود، چونکه مقدس خداوند راملوث نموده، و آب تنزیه بر او پاشیده نشده است. او نجس است.
21 «و برای ایشان فریضه ابدی خواهد بود. وکسی که آب تنزیه را بپاشد، رخت خود را بشوید و کسیکه آب تنزیه را لمس کند تا شام نجس باشد. 22 و هر چیزی را که شخص نجس لمس نماید نجس خواهد بود، و هر کسیکه آن را لمس نماید تا شام نجس خواهد بود.» (تورات صحیفه اعداد فصل 19)
در فصل 31 از صحیفه اعداد نیز به کارکرد دیگر آب تنزیه اشاره شده است.