و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز
سلام

حقیقتا برخی از احکام تورات به طرزعجیبی ذهن را درگیر میکند، مگر خدا قانون جان دربرابر جان را درتورات تصویب نکرده است. پس این آیات متناقض با این قانون چگونه در تورات موجود. است؟ بعنوان نمونه

سفر خروج باب ۲۱ آیات زیر

۱۵:هرکه پدر یا مادرش را بزند باید. کشته شود.

۱۷:هرکه پدریا مادر خود. را لعنت کند. بایدکشته شود.

۲۱:هرکه غلام یا کنیز خود را با چوب طوری بزند که منجر به مرگ او شود ،آن شخص تنها باید. مجازات شود(کشته نشود).
در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز

مطابق تورات، علت سنگین بودن احکام تورات، گردنکشی و ظلم بنی اسرائیل در برابر یهوه الله و تناسب حکم و حجت است:

علیرغم معجزات عظیمی که یهوه الله در برابر چشمان بنی اسرائیل به انجام رساند، تورات و قرآن شهادت داده اند که بنی اسرائیل کماکان قوم گردن کشی بودند:

 و خداوند به موسی گفت: «این قوم را دیده‌ام و اینک قوم گردنکش می‌باشند (صحیفه خروج فصل 32 آیه 9)

و خداوند به موسی گفت: «بنی‌اسرائیل را بگو: شما قوم گردن کش هستید؛ اگر لحظه‌ای در میان توآیم، همانا تو را هلاک سازم. پس اکنون زیورخود را از خود بیرون کن تا بدانم با تو چه کنم (صحیفه خروج فصل 33 آیه 5)

پس بدان که یهوه، خدایت، این زمین نیکو رابه‌ سبب عدالت تو به تو نمی دهد تا در آن تصرف نمایی، زیرا که قومی گردن کش هستی (صحیفه تثنیه فصل 9 آیه 6)

از آنجا که قوم علیرغم آشکار شدن معجزات هنوز به گردنکشی ادامه می داد، مجازات های سنگینی برای تخطی از احکام بر ایشان وضع شد. آیاتی که در متن سوال آمده درکنار دیگر آیات مصادیقی از همین مهم می باشد. قرآن نیز این مساله را تایید می فرماید: 

فَبِظُلْمٍ مِّنَ الَّذِينَ هَادُوا حَرَّمْنَا عَلَيْهِمْ طَيِّبَاتٍ أُحِلَّتْ لَهُمْ وَبِصَدِّهِمْ عَن سَبِيلِ اللَّهِ كَثِيرًا ﴿النساء: ١٦٠﴾

پس به سزاى ستمى كه از کسانیکه هدایت شدند سر زد و به سبب آنكه [مردم را] بسيار از راه خدا باز داشتند، چيزهاى پاكيزه‌اى را كه بر آنان حلال شده بود حرام گردانيديم؛

بنابراین، اگر قومی 9 معجزه عظیم در مصر را ببیند و بواسطه پسخ، خداوند وی را از یوغ بندگی فرعون آزاد کند و دریا در برابر او شکافته شود، و ستونی از آتش در شب و ستونی از ابر در روز در بیابان او را هدایت نماید و در بیابان از دل سنگ برایش رودخانه جاری شود، از آسمان "من" برای او نازل شود و از دریا گوشت سلوی و صدای خداوند را در کوه طور از میان ابرسیاه و آتش بشنود و بترسد و علیرغم همه این معجزات عظیم بعد بیاید در نبود موسی، عاکف غیرالله شود، پس بسیار طبیعی و متناسب است که چنین مجازات های بسیار سختی برای این قوم وضع شود. هر که بامش بیش، برف ش بیشتر.  چرا که بین معجزات که حجت خداوند است و رفتار قوم و احکام و مجازات هایش رابطه مستقیمی وجود دارد.

بوسیله ی
...