و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+4 امتیاز

سلام  علیکم

1- آیا از 39 کتاب عهد عتیق، تنها 5 کتاب اول که تورات را تشکیل می دهند، از طرف خدا نازل شده اند و بقیه کلام  خدا نیستند؟

2- آیا از 27 کتاب عهد جدید، تنها 4 کتاب اول که انجیل را تشکیل میدهند، از طرف خدا نازل شده اند و بقیه کلام خدا نیستند؟

با توجه به اینکه در قرآن تنها اسامی تورات ، انجیل و زبور به عنوان کتب من قبل آورده شده.

در شبهات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز

سوال شما بصورت بسیار کلی بیان شده و لذا پاسخ آن نیز باید بصورت کلی ارائه گردد: 

1) از 39 کتب عهدعتیق ، هر 39 کتاب مورد تایید چهار صحیفه انجیل و سپس مورد تایید قرآن است. 

2) از 27 کتب عهدجدید، صرفا چهار صحیفه انجیل مورد تایید قرآن و عهدعتیق و خود انجیل! می باشد. نام های مصطلح آن چهار صحیفه از این قرار است: انجیل متی، انجیل لوقا، انجیل مرقس و انجیل یوحنا.

توجه داشته باشید که قرار نیست که قرآن نام تک تک 44 صحیفه نازل شده از سوی الله را برشمارد. بلکه در مواردی صرفا به یکی از قصص آن اشاره کرده و در مواردی نیز اصلا هیچ اشاره ای نکرده است:

وَرُسُلًا قَدْ قَصَصْنَاهُمْ عَلَيْكَ مِن قَبْلُ وَرُسُلًا لَّمْ نَقْصُصْهُمْ عَلَيْكَ وَكَلَّمَ اللَّهُ مُوسَىٰ تَكْلِيمًا ﴿النساء: ١٦٤﴾

و پيامبرانى [را فرستاديم‌] كه در حقيقت [ماجراى‌] آنان را قبلاً بر تو حكايت نموديم؛ و پيامبرانى كه [سرگذشت‌] ايشان را بر تو بازگو نكرده‌ايم. و خدا با موسى آشكارا سخن گفت.

وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلًا مِّن قَبْلِكَ مِنْهُم مَّن قَصَصْنَا عَلَيْكَ وَمِنْهُم مَّن لَّمْ نَقْصُصْ عَلَيْكَ وَمَا كَانَ لِرَسُولٍ أَن يَأْتِيَ بِآيَةٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ فَإِذَا جَاءَ أَمْرُ اللَّهِ قُضِيَ بِالْحَقِّ وَخَسِرَ هُنَالِكَ الْمُبْطِلُونَ ﴿غافر: ٧٨﴾

و مسلّماً پيش از تو فرستادگانى را روانه كرديم. برخى از آنان را [ماجرايشان را] بر تو حكايت كرده‌ايم و برخى از ايشان را بر تو حكايت نكرده‌ايم، و هيچ فرستاده‌اى را نرسد كه بى‌اجازه خدا نشانه‌اى بياورد. پس چون فرمان خدا برسد به حق داورى مى‌شود، و آنجاست كه باطل‌كاران زيان مى‌كنند.

نتیجه

مبنای آسمانی بودن 39 کتب عهدعتیق و 4 صحیفه انجیل از عهدجدید و نیز حتی قرآن، درهم تنیدگی خاص و عام و خرد و کلان "علم مکتوب در کتب" و "ماهیت بی بدیل آموزه ها و تعالیم الهی" و "تصدیق هایی است که کتب از یکدیگر" دارند که از جانب الله نازل شدن آن را اثبات میکند. بدیهی است که بحث مصداقی و جامع و همراه مثال در این خصوص تا حد نوشتن چندین کتاب پیش خواهد رفت. 

بوسیله ی
با تشکر

یعنی از 27 کتاب عهد جدید، غیر از 4 کتاب اول، 23 کتاب دیگر از طرف خدا نازل نشده؟
خواهش میکنم. لطفا بجای ارسال جواب از گزینه"دیدگاه" استفاده کنید. پاسخ شما: خیر. 23 کتاب دیگر عهدجدید با استناد به دلایل مختلف می توان اثبات کرد که دست نوشته بشر است. مثلا نامه های پولوس به غلاطیان یا رومیان اگر متن آن را بخوانید کاملا مشخص است که نامه ای است که بجهت موعظه کردن نوشته شده.... با دلایل دیگر نیز می توان آنها را رد کرد. که این نیازمند سوال مصداقی است نه سوالات کلی. ممنون.
در هیچکجای هیچکدام از کتب پیش از قران حرفی از کلام خدا نیست ، این کتوب به همت پیروان و علاقه مندان امتها جمع آوری گردید از آنچه که راویان نقل و اشخاص خاص در مکاشفه های خود دیده و شنیده اند.
دوست گرامی، جناب حقیقت و بس، مطابق قوانین سایت، این سایت به بررسی تطبیقی آیات تورات و انجیل و قرآن می پردازد و تنزیلی بودن این کتاب ها از جانب الله شرط اول مشارکت در سایت است. خواهش اینکه اگر اعتقاد ندارید، صرفا خواننده سایت باشید. با تشکر.
در بعضی از کتب کلام خدا به صورت رمز بیان شده مانند کتاب استر
تهیلیم/زبور "عظمت خدا در پوشاندن اسرارش میباشد" 25آیه2
خود کتاب مقدس پاسخ این حرفتون را داده که گفتید حرفی از کلام خدا نیست ، در ان زمان زمان هم بخاطر مجازات های که میشدند این حرف را میزدنند "خواهند گفت: خدا ديگر در ميان ما نيست -تثنیه 31 آیه 17"
...