و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+4 امتیاز
قرآن و تورات و انجیل وضعیت کودکان عقل نارسی را که پیش از رشد مرده‌اند، در قیامت را چگونه نوید داده‌اند؟
در کلی و عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

2 پاسخ

+2 امتیاز

در قرآن فرموده که حتی حیوانات نیز سوی پروردگارشان بازگردانده می شوند، چه برسد به "فرزند انسان" که در خردسالی و بدون آنکه به عقل رسیده باشد فوت کرده باشد:

 وَمَا مِن دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ وَلَا طَائِرٍ يَطِيرُ بِجَنَاحَيْهِ إِلَّا أُمَمٌ أَمْثَالُكُم مَّا فَرَّطْنَا فِي الْكِتَابِ مِن شَيْءٍ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّهِمْ يُحْشَرُونَ ﴿الأنعام: ٣٨﴾

و هيچ جنبنده‌اى در زمين نيست و نه هيچ پرنده‌اى كه با دو بال خود پرواز مى‌كند؛ مگر آنكه آنها [نيز] گروه‌هايى مانند شما هستند، ما هيچ چيزى را در دستورات فروگذار نكرده‌ايم؛ سپس [همه‌] به سوى پروردگارشان محشور خواهند گرديد.

حال، اگر الله آنقدر رحیم و رحمان است که انسان گناه کاری را که بازگشت کرده و توبه کرده را می بخشاید:

قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ ﴿الزمر: ٥٣﴾

بگو: «اى بندگان من -كه بر خويشتن زياده‌روى روا داشته‌ايد- از رحمت خدا نوميد مشويد. در حقيقت، الله همه گناهان را مى‌آمرزد، كه او خود آمرزنده مهربان است.

 پس آیا برای خردسالان و کودکانی که به عقل نرسیدند و دست راست و چپ خود را نشناخته مرده اند، جایگاهی شایسته نزد الله نیست؟

بوسیله ی
+1 امتیاز

خداوند در انجیل مقدس میفرماید که ملکوت خدا مخصوص کودکان است و شرط ورود انسانهای بالغ به ملکوت خداوند این است که آنها نیز خود را همچون کودکان سازند .بدون تکبر، مطیع اوامرالهی  وساده دل.

انجیل مرقس ۱۴:۱۰

چون عیسی این را بدید، خشم نموده، بدیشان گفت، بگذارید که بچه‌های کوچک نزد من آیند و ایشان را مانع نشوید، زیرا ملکوت خدا از امثال اینها است.هرآینه به شما می‌گویم هر که ملکوت خدا را مثل بچهٔ کوچک قبول نکند، داخل آن نشود.

انجیل لوقا ۱۶:۱۸

ولی عیسی ایشان را خوانده، گفت، بچه‌ها را واگذارید تا نزد من آیند و ایشان را ممانعت مکنید، زیرا ملکوت خدا برای مثل اینها است.هرآینه به شما می‌گویم هر که ملکوت خدا را مثل طفل نپذیرد، داخل آن نگردد.

بوسیله ی
ممنون اما همانطور که خودتان اشاره کردید آیات فوق "مثل" هستند و برای تفهیم این موضوع بیان شده اند که فرد باید در مقابل کلام الهی بی آلایش و بی تکلف همچون یک طفل باشد. بنظر این حقیر آیات فوق را نمی توان برای پاسخ به سوال طرح شده ارائه نمود.
...