و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+4 امتیاز
غالبا چنین گمان می شود که وعده نیل تا فرات در تورات به یهودیان داده شده است. آیا این ادعا بر اساس تورات صحت دارد؟

لطفا فرازها و آیات مربوطه را ذکر فرمایید.
در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

2 پاسخ

+5 امتیاز

خداوند در تورات فرموده که اگر شما احکام و فرایض این کتاب را اقامه کنید، هر جا که کف پای شما به آن برسد از آن شما خواهد بود! 

زیرا اگر تمامی این اوامر را که من به جهت عمل نمودن به شما امر می‌فرمایم، نیکو نگاه دارید، تا یهوه خدای خود را دوست دارید، و درتمامی طریقهای او رفتار نموده، به او ملصق شوید، آنگاه خداوند جمیع این امتها را ازحضور شما اخراج خواهد نمود، و شما امتهای بزرگتر و قویتر از خود را تسخیر خواهید نمود. هرجایی که کف پای شما برآن گذارده شود، ازآن شما خواهد بود، از بیابان و لبنان و از نهر، یعنی نهر فرات تا دریای غربی، حدود شماخواهد بود. و هیچکس یارای مقاومت با شمانخواهد داشت، زیرا یهوه خدای شما ترس و خوف شما را بر تمامی زمین که به آن قدم می‌زنیدمستولی خواهد ساخت، چنانکه به شما گفته است (تورات صحیفه تثنیه فصل 11 آیات 22 الی 25)

در قرآن نیز دقیقا به این موضوع اشاره شده است:

وَلَوْ أَنَّهُمْ أَقَامُوا التَّوْرَاةَ وَالْإِنجِيلَ وَمَا أُنزِلَ إِلَيْهِم مِّن رَّبِّهِمْ لَأَكَلُوا مِن فَوْقِهِمْ وَمِن تَحْتِ أَرْجُلِهِم مِّنْهُمْ أُمَّةٌ مُّقْتَصِدَةٌ وَكَثِيرٌ مِّنْهُمْ سَاءَ مَا يَعْمَلُونَ ﴿المائدة: ٦٦﴾

و اگر آنان، تورات و انجیل و آنچه را از سوی پروردگارشان بر آنها نازل شده برپا دارند، از آسمان و زمین، روزی خواهند خورد؛ جمعی از آنها، معتدل و میانه‌رو هستند، ولی بیشترشان اعمال بدی انجام می‌دهند

پس، ماحصل اجرای احکام و فرایض الهی آن است که برکت و نعمت و رحمت از سوی الله بر انسان جاری می گردد و آیات تورات به این مهم اشاره کرده اند. اما برخی افراد سودجو و تحریف کننده کلام، این بشارت ها را حمل بر سیاسی بازی کرده اند و آنرا به مساله فلسطین و اسرائیل متصل می کنند... در حالیکه نه شیعه و سنی امروز، تورات و انجیل و قرآن را قبول دارد، نه اسرائیلیان امروز تابع انجیل یا قرآن اند.... فلذا دست گذاشتن روی عبارت "نیل تا فرات" در تورات صرفا بیانگر جهل و ناآگاهی این افراد از تعلیمات تورات و قرآن است. 

بوسیله ی
+2 امتیاز

خداوند در کتاب حزقیال باب 33 نشان می دهد که وعده خداوند فقط در صورت پایبندی بنی اسرائیل به احکام و شریعت خداوند پایدار است.

 ۲۳ خداوند به من فرمود:  ۲۴ «ای انسان فانی، ساکنان ویرانه‌هایی که در سرزمین اسرائیل هستند می‌گویند: ابراهیم یک نفر بود و سرزمین را تصرّف کرد. امّا ما بسیار هستیم، بدون شک این سرزمین به ما داده شده است تا تصرّف کنیم.  ۲۵ «بنابراین به ایشان بگو خداوند متعال چنین می‌فرماید: شما گوشت را با خونش می‌خورید، بت پرستی می‌کنید و خون می‌ریزید. آیا شما فکر می‌کنید که سرزمین را متصرّف خواهید شد؟  ۲۶ شما بر شمشیر خود تکیه می‌کنید و مرتکب پلیدی می‌شوید، همه شما زنان همسایه خود را آلوده می‌کنید. آیا شما فکر می‌کنید که سرزمین را متصرّف خواهید شد؟  ۲۷ «به ایشان بگو که من، خداوند متعال، هشدار می‌دهم به حیات خودم سوگند، مردمی که در شهرهای ویرانه زندگی می‌کنند کشته خواهند شد و کسانی را که در صحرا هستند، خوراک حیوانات وحشی خواهم کرد و کسانی که در دژها و غارها هستند، از بیماری خواهند مُرد.  ۲۸ من این سرزمین را متروک و ویران خواهم کرد و قدرتی که به آن مغرور بودند، پایان خواهد یافت. کوه‌های اسرائیل چنان ویران خواهند شد که کسی از آنها نخواهد گذشت.  ۲۹ هنگامی که این سرزمین را به خاطر پلیدیهای ایشان ویران و متروک سازم، آنگاه خواهند دانست که من خداوند هستم.»

بوسیله ی
...