و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز

وَقَرْنَ فِي بُيوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا يرِيدُ اللَّهُ لِيذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيتِ وَيطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا(الأحزاب/33)

و در خانه‌هاي خود بمانيد، و با پوشش جاهليت نخستين ظاهر نشويد، و نماز را برپا داريد، و زکات را بپردازيد، و خدا و رسولش را اطاعت کنيد؛همانا خداوند اراده كرده است تا رجس را از ميان شما ببرد اي اهل البیت و پاكيزه گرداند شما را پاكيزه گي كامل.

برخی اعتقاد دارند که طرف صحبت خدا در خصوص اهل البیت فقط و فقط همسران پیامبر است ولی چنین به نظر میرسد که قرآن در انتهای آیه همه مسلمین باورمند به بیت الله را مورد خطاب قرار داده است.

در معنی کلمات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی
منظور ازكلمه البيت همان بیت الله الحرام است نه خانه پیامبر زیرا در تمام آیاتی که البیت بکار رفته منظور فقط و فقط بیت الله بوده و نه بیت دیگری ( آیات هود-73  مائده-2-97  آل عمران-97  بقره-125-127-158  قریش-3  طور-4  حج-26-29-33  انفال-35  و احزاب-33 ) در اين آيه نیز منظور آن بيتي نيست كه به طور مثال خداوند در باره اش مي فرمايد :

يا أَيهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُيوتَ النَّبِي إِلَّا أَنْ يؤْذَنَ لَكُمْ إِلَى طَعَامٍ غَيرَ نَاظِرِينَ إِنَاهُ وَلَكِنْ إِذَا دُعِيتُمْ فَادْخُلُوا فَإِذَا طَعِمْتُمْفَانتَشِرُوا...(الأحزاب/53)

اي کساني که ايمان آورده‌ايد! در خانه‌هاي پيامبر داخل نشويد مگر به شما براي صرف غذا اجازه داده شود،و در انتظار وقت غذا ننشينيد؛ اما هنگامي که دعوت شديد داخل شويد؛ و وقتي غذا خورديد پراکنده شويد....

بلكه منظور خداوند از كلمه بيت در اين آيه آن بيتي است كه مردم به آنجا مي روند تا پاكيزه شوند.
چنانكه خداوند مي فرمايد :
" لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ يَوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فِيهِ رِجَالٌ يُحِبُّونَ أَنْ يَتَطَهَّرُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُطَّهِّرِينَ
همانا مسجدي كه از روز اول بر پايه تقوي  بنا گشته واجب است كه در آن اقامه نماز کنی
در آن مسجد مرداني هستند كه دوست دارندپاكيزه شوند و خدا پاكيزه گان را دوست دارد"
و خداوند مي خواهدانسانها را پاكيزه سازد تا به حقیقت قرآني كه در کتاب نهان است دست پيدا كنند.

إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ  فِي كِتَابٍ مَكْنُونٍ  لَا يمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ تَنْزِيلٌ مِنْ رَبِّ الْعَالَمِينَ (الواقعة/77-80)

آن، قرآن کريمي است، که در کتاب نهان است و جز پاكيزه شدگان نمي‌توانند لمسش کنند، آن از سوي پروردگار عالميان نازل شده است.

اما متاسفانه حدیث سازان و روایت پردازان حرفهای من دون الله ( اعم از شیطان و انسان ) را در قالب کتابهای منتسب به پیامبر در بین مسلمین می پراکنند و اذهان و افکار مردم را ناپاک کرده اجازه درک ملام الهی را به مردم نمیدهند.

  وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ كَثِيرًا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لَا يفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْينٌ لَا يبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا يسْمَعُونَ بِهَا أُولَئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ(الأعراف/179)

به يقين، گروه بسياري از جن و انس را براي دوزخ آفريديم؛ آنها دلهايي دارند که با آن نمي‌فهمند؛ و چشماني که با آن نمي‌بينند؛ و گوشهايي که با آن نمي‌شنوند؛ آنها همچون چهارپايانند؛ بلکه گمراهتر! اينان همان غافلانند.!
عامل اصلی این بلایا رجسیات شیطانی است و از موارد رجس در قران :
دیدن فروج دیگران ، فحشاء ، مشروبات و مواد مخدر، قمار ،قرعه کشی و شرط بندی،دعوا ، قتل و جنایت،حرام خواری، کارهای زشت ،قربانی برای غیر خدا ، خواندن و فرمانبری از غیر خدا ، جعل سخن از زبان خدا،حزن و ماتم، دروغ گفتن، زورگوئی، مسخره کردن،عیب جویی،صداکردن دیگران بانام زشت ، فکر بد،جستجودرزندگی دیگران، بدگوئی پشت سردیگران که قلب یعنی ذهن را مریض کرده انسان را به این امور معتاد می کند.
در نتیجه انسان به کوردلی و کور ذهنی، کردلی و کرذهنی، گنگ دلی و گنگ ذهنی دچار می شود یعنی انسان را از جهان انسانیت به جهان حیوانیت می برد.
بنابراین پاکیزگی حاصل از اهل البیت بودن را حفظ باید کرد تا چشم و گوش و قلبمان به نور قرآن و کتب من قبل آن منور شود.

1 پاسخ

+1 امتیاز
خیر.

با توجه به عبارت وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ در آیه 33 سوره احزاب و همچنین عبارت وَاذْكُرْنَ مَا يُتْلَىٰ فِي بُيُوتِكُنَّ در آیه 34 سوره احزاب و همچنین ضمیر مونث "کن" در هر دو آیه مشخصا منظور از اهل البیت زنان و دختران پیامبر می باشد.

همچنین مطالعه آیات قبل و بعد آیه 33 سوره احزاب کاملا مشخص می گرداند که تذکرات خطاب به همین زنان پیامبر می باشد نه افرادی غیر.
بوسیله ی
ضمیر "کم" برای مونث به کار نمیرود.پس حداقل یک مرد بینشان بوده است و زنان و همسران پیامبر نمیشود.
...