و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+4 امتیاز
آیا از نظر قرآن عیسی مسیح مصلوب شد؟

ایا میشود اثبات کرد

لطفا کامل پاسخ دهید
در شبهات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+4 امتیاز
 
بهترین پاسخ

قرآن فرموده که یهودیان مسیح را به صلیب نکشیدند و یهودیان او را نکشتند:

وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِيحَ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ رَسُولَ اللَّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَٰكِن شُبِّهَ لَهُمْ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُوا فِيهِ لَفِي شَكٍّ مِّنْهُ مَا لَهُم بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّبَاعَ الظَّنِّ وَمَا قَتَلُوهُ يَقِينًا ﴿النساء: ١٥٧﴾

و گفتار ایشان که ما کشتیم مسیح عیسی ابن مریم پیمبر خدا را حالی که ایشان نکشتندش و نه ایشان به دارش آویختند بلکه مشتبه شد بر ایشان و همانا آنان که در او اختلاف کردند در شکّی از او هستند نیستشان بدان دانائیی جز پیروی پندار حالی که نکشتند او را به یقین‌

این بیان قرآن صد در صد تصدیق انجیل است. چرا که مطابق انجیل مسیح باید به دست امتها کشته شود نه یهودیان:

که «اینک به اورشلیم می‌رویم و پسر انسان به‌دست روسای کهنه وکاتبان تسلیم شود و بر وی فتوای قتل دهند و اورا به امتها سپارند، و بر وی سخریه نموده، تازیانه‌اش زنند و آب دهان بر وی افکنده، او را خواهند کشت و روز سوم خواهد برخاست.» (انجیل صحیفه مرقس فصل 10 آیات 33 و 34)

پس اگر کسی ادعا کند که مسیح به دست یهودیان کشته شده آیه فوق از انجیل (و لذا کل انجیل) را باطل نموده است. چرا که مطابق آیات انجیل مسیح کسی است که به دست امتها کشته می شود نه بدست یهودیان! 

پس ملاحظه می شود که قرآن در هیچ جا اصل مصلوب شدن را تکذیب نکرده بلکه ادعای یهودیان مبنی بر اینکه ما مسیح را مصلوب کردیم و کشتیم را نفی نموده که این صد در صد با انجیل سازگاری دارد. حتی خود انجیل نیز اشاره کرده که یهودیان از همان روز اول به دروغ گفتند که "ما او را کشتیم" تا رستاخیز مسیح از قبر را تکذیب نمایند:

و چون ایشان می‌رفتند، ناگاه بعضی ازکشیکچیان به شهر شده، روسای کهنه را از همه این وقایع (رستاخیز) مطلع ساختند. ایشان با مشایخ جمع شده، شورا نمودند و نقره بسیار به سپاهیان داده، گفتند: «بگویید که شبانگاه شاگردانش آمده، وقتی که ما در خواب بودیم او را دزدیدند. وهرگاه این سخن گوشزد  والی شود، همانا ما او رابرگردانیم و شما را مطمئن سازیم.» ایشان پول را گرفته، چنانکه تعلیم یافتند کردند و این سخن تا امروز در میان یهود منتشر است (انجیل صحیفه متی فصل 28 آیات 11 تا 15)

همانطور که ملاحظه می شود حتی انجیل نیز به ادعاهای کذبی که یهودیان از همان لحظه اول منتشر کردند عکس العمل نشان داده و یادآور شده که یهودیان با رشوه دادن به شاهدان رستاخیز بر این تلاش بودند تا به افکار عمومی اینطور وانمود کنند که عیسی کشته شده و جسدش هم در قبر است. در حالی که نه یهودیان او را کشتند و نه یهودیان مسیح را به صلیب کشاندند. 

نتیجه:

با بررسی آیات قرآن و انجیل مشخص می شود که قرآن بهیچ وجه انجیل را تکذیب نکرده بلکه انجیل را دقیقا تصدیق کرده و تایید کرده که مسیح بدست یهودیان کشته نشده بلکه همانطور که قبلا مسیح نبوت کرده بود، مسیح بدست امتها سپرده شد و بعد بدست امتها به صلیب کشیده شد و پس از سه روز به اذن الله رستاخیزش از قبر اتفاق افتاد.

چنانچه مایل هستید به این گفتگوی صوتی که بطور مفصل مساله مصلوب شدن مسیح در قرآن و انجیل را بررسی کرده گوش فرا دهید به لینک ذیل مراجعه کنید:

لینک گفتگوی صوتی

بوسیله ی
انتخاب شده بوسیله ی
...