و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز
سلام
دراشعیا باب ۴۲میخوانیم

۱اینک بنده من که او را دستگیری نمودم ‌و برگزیده من که جانم از او خشنود است، من روح خود را بر او می‌نهم تا انصاف را برای امّت‌ها صادر سازد.۲

 

او فریاد نخواهد زد و آواز خود را بلند نخواهد نمود و آن را در کوچه‌ها نخواهد شنوانید. ۳نی خرد شده را نخواهد شکست و فتیله ضعیف را خاموش نخواهد ساخت تا عدالت را به راستی صادر گرداند. ۴او ضعیف نخواهد گردید و منکسر نخواهد شد تا انصاف را بر زمین قرار دهد

 و جزیره‌ها منتظر شریعت او باشند. ۵خدا یهوه که آسمانها را آفرید و آنها را پهن کرد و زمین و نتایج آن را گسترانید و نفس را به قومی که در آن باشند و روح را بر آنانی که در آن سالکند می‌دهد، چنین می‌گوید، ۶من که یهوه هستم تو را به عدالت خوانده‌ام و دست تو را گرفته، تو را نگاه خواهم داشت

و تو را عهد قوم و نور امّت‌ها خواهم گردانید.۷تا چشمان کوران را بگشایی و اسیران را از زندان و نشینندگان در ظلمت را از محبس بیرون آوری. ۸من یهوه هستم و اسم من همین است. و جلال خود را به کسی دیگر و ستایش خویش را به بتهای تراشیده نخواهم داد. ۹اینک وقایع نخستین واقع شد و من از چیزهای نو اعلام می‌کنم و قبل از آنکه بوجود آید شما را از آنها خبر می‌دهم. ۱۰ای شما که به دریا فرود می‌روید، و ای‌آنچه در آن
است!ای جزیره‌ها
     و ساکنان آنها سرود نو را به خداوند و ستایش وی را از اقصای زمین
بسرایید! ۱۱صحرا و شهرهایش و قریه‌هایی که اهل قیدار در آنها ساکن باشند آواز خود را بلند نمایند و
ساکنان سالع ترنّم نموده، از قله کوهها نعره زنند! ۱۲برای خداوند جلال را توصیف نمایند و تسبیح او را در جزیره‌ها بخوانند! ۱۳خداوند مثل جبّار بیرون می‌آید و مانند مرد جنگی غیرت خویش را برمی‌انگیزاند. فریاد کرده، نعره خواهد زد و بر دشمنان خویش غلبه خواهد نمود.

 

میبینیم که بشارت آمدن رسول با شریعتی جدید داده میشود
واو ازمنطقه قیدار است.

وباتوجه به آیات زیر قیدار ازمناطق بیابانی است وبه قوم عرب یا بادیه نشین نسبت داده شده است.

حزقیال باب ۲۷
۲۱عرب و همه سروران قیدار بازارگانانِ دست تو بودند. با بره‌ها و قوچها و بزها با تو داد و ستد می‌کردند

اشعیا باب ۲۱
۱۳وحی دربارۀ عرب، ای قافله‌های ددانیان در جنگل عرب منزل کنید. ۱۴ای ساکنان زمین تیما تشنگان را به آب استقبال کنید و فراریان را به خوراک ایشان پذیره شوید.۱۵زیرا که ایشان از شمشیرها فرار می‌کنند، از شمشیر برهنه و کمان زه شده و از سختی جنگ. ۱۶زانرو که خداوند به من گفته است بعد از یکسال موافق سالهای مزدوران، تمامی شوکت قیدار تلف خواهد شد. ۱۷و بقیه شماره تیراندازان و جبّاران بنی قیدار قلیل خواهد شد چونکه یهوه خدای اسرائیل این را گفته است.

این پیشگویی بشارت آمدن کدام رسول را میدهد؟ محمدرسول الله؟
در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

2 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

برای رد ادعای افرادی که آیات فصل 42 اشعیاء را به دیگری منتسب می کنند، کافیست که به آیات انجیل صحیفه متی توجه کنیم:

عیسی این را درک نموده، از آنجا روانه شد و گروهی بسیار از عقب او آمدند. پس جمیع ایشان را شفا بخشید، 16 و ایشان را قدغن فرمود که او را شهرت ندهند. 17 تا تمام گردد کلامی که به زبان اشعیای نبی گفته شده بود: 18 «اینک بنده من که او را برگزیدم و حبیب من که خاطرم از وی خرسند است. روح خود را بر وی خواهم نهاد تاانصاف را بر امت‌ها اشتهار نماید. 19 نزاع و فغان نخواهد کرد و کسی آواز او را در کوچه هانخواهد شنید. 20 نی خرد شده را نخواهد شکست و فتیله نیم‌سوخته را خاموش نخواهدکرد تا آنکه انصاف را به نصرت برآورد. 21 و به نام او امت‌ها امید خواهند داشت.» (انجیل صحیفه متی فصل 12آیات 15 تا 21)

به شهادت انجیل، آیات فصل 42 صحیفه اشعیاء صرفا منتسب به مسیح عیسی بن مریم می باشد و کسانیکه آن آیات را به غیر منتسب میکنند قطعا انجیل را مطالعه نکرده اند! 

بوسیله ی
انتخاب شده بوسیله ی
+2 امتیاز

مطابق آیات صحف عهدعتیق، سرزمین عربستان همان سرزمین عربه از شرق اردن تا دریای عربه - که به دریای نمک نیز مشهور است - می باشد:

و تمامی عربه به آنطرف اردن بسوی مشرق تا دریای عربه زیر دامنه های فسجه (تورات صحیفه تثنیه 4:49)

دریای عربه نیز همان بحرالملح در جنوب رودخانه اردن می باشد:

 واقع شد که آبهایی که از بالامی آمد، بایستاد و به مسافتی بسیار دور تا شهرآدم که به‌جانب صرتان است، بلند شد، و آبی که به سوی دریای عربه، یعنی بحرالملح می‌رفت تمام قطع شد، و قوم در مقابل اریحا عبور کردند (صحیفه یوشع فصل 3 آیه 16)

سرزمین عربستان امروزی در حجاز،  بعد از جنگ جهانی اول به این ترتیب پا گرفت و هیچ ربطی به سرزمین عربه که در تورات و در جنب دریای نمک مشخص شده، ندارد.

نتیجه:

پیشگویی های موجود در فصول مختلف کتاب اشعیاء در خصوص پیامبری از مرزهای قوم بنی اسرائیل است و ربطی به سرزمین عربستان و حجازی که شیعه و سنی آنرا در عربستان امروز می دانند، ندارد. 

بوسیله ی
باتشکر
حال که معلوم شد لفظ عرب درتورات به چه معناست وباتوجه به اینکه محمد نیز دراطراف دریای مرده زندگی میکرده وآدرس این آیات نیز به همان منطقه اشاره دارد،وباتوجه به اینکه به رسولی با شریعت جدید اشاره میکند واینکه آن رسول نورامتهاست وجزیره ها (اقصی نقاط جهان)منتظرشریعت اوهستند آیا نمیتوان گفت این رسول محمد است؟
خیر. چرا که حتی مطابق قرآن، عیسی مسیح آیت و نشانه ای برای کل عالم بوده است: وَجَعَلْنَاهَا وَابْنَهَا آيَةً لِّلْعَالَمِينَ ﴿الأنبياء: ٩١﴾ . اینکه برخی ادعا میکنند فقط محمد رسولی برای عالمین است خلاف قرآن است و اینکه میخواهند آیات فصل 42 سوره اشعیاء که در خصوص مسیح عیسی پسر داود است را به محمدنبی متصل کنند نشان از بی سوادی مطلق ایشان از فرازهای دیگر دارد. قبلا به این سوال پاسخ مبسوطی به زبان انگلیسی داده شده و جالب است که ریشه این ادعا از کتاب احادیث بخاری اهل سنت و جماعت بیرون آمده است:
http://www.answering-islam.org/Responses/Zaman/isaiah42.htm
بسیارمفید بود
ممنون
تمامی شوکت قیدار تلف خواهد شد.

آیا در دوران پیامبری عیسی مسیح شوکت قوم یا سرزمینی تلف شد ؟
درباره قیدار و ممالک حاصور که نبوکدرصر پادشاه بابل آنها را مغلوب ساخت، خداوند چنین میگوید: «برخیزید و برقیدارهجوم آورید و بنی مشرق را تاراج نمایید.
ارمیا ۴۹:۲۸
این آیه ای ک شما فرمودید اشعیا ۲۱ و ربطی به اشعیا ۴۲ نداره و وحی درباره عرب هاست ک ارمیا پاسخ را داده و قبل از مسیح اتفاق افتاده
صحرا و شهرهایش وقریه هایی که اهل قیدار در آنها ساکن باشند آوازخود را بلند نمایند و ساکنان سالع ترنم نموده، ازقله کوهها نعره زنند! برای خداوند جلال راتوصیف نمایند و تسبیح او را در جزیره هابخوانند!
اشعیا ۴۲:۱۱‭-‬۱۲
اگه منظورت این قسمت از اشعیا ۴۲ هستش باید بگم این هم در اعمال۱۱ اتفاق افتاده اعمال ۱۱ را کامل مطالعه بفرمایید
...