و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+4 امتیاز

در انجیل صحیفه یوحنا ۱۴:۱۳ امده

"همچنین،‏ هر آنچه به نام من بخواهید،‏ آن را انجام خواهم داد تا پدر از طریق پسر جلال یابد.‏"

و همچنین یوحنا ۱۶:۱۵

"شما مرا برنگزیدید،‏ بلکه من شما را برگزیدم و گماشتم تا بروید و پیوسته میوه آورید؛‏ میوه‌ای که باقی بماند.‏ آنگاه هر آنچه از پدر به نام من بخواهید،‏ آن را به شما خواهد داد" 

و یوحنا ۶:۱۴

"عیسی به او گفت:‏ «من راه و حقیقت و حیات هستم.‏ هیچ کس جز از طریق من نزد پدر نمی‌آید.‏"

مسیحیان بر این باورند که عیسی راه نزدیک شدن به یهوه است. درصورتی که شما در بحث دعا کردن برای دیگران گفتید که خود مستقیم با خدا دعا کنیم و حتی از دیگران درخواست دعا نکنیم!

لطفا در خصوص آیات فوق توضیح دهید. 

 

در انجیل بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

2 پاسخ

+3 امتیاز

انجیل کلام عیسی بن مریم نیست! بلکه کلام الله است که از جانب روح القدس بر زبان مسیح عیسی بن مریم قرار داده شده است:

... و کلامی که می‌شنوید از من نیست بلکه از پدری است که مرا فرستاد (انجیل صحیفۀ یوحنا باب 14 آیۀ 24)

بر این اساس، واژۀ من در آیاتی مثل آیۀ ذیل اشاره به روح قدوس الهی است که از جانب الله آیات را بر عیسی بن مریم نازل می گرداند:

همچنین،‏ هر آنچه به نام من بخواهید،‏ آن را انجام خواهم داد تا پدر از طریق پسر جلال یابد.‏ (انجیل صحیفه یوحنا فصل 14 آیه 13)

شما مرا برنگزیدید،‏ بلکه من شما را برگزیدم و گماشتم تا بروید و پیوسته میوه آورید؛‏ میوه‌ای که باقی بماند.‏ آنگاه هر آنچه از پدر به نام من بخواهید،‏ آن را به شما خواهد داد (انجیل صحیفه یوحنا فصل 15 آیه 16) 

پس در آیات فوق که مورد سوال شماست نیز، منظور از درخواست کردن از خداوند به اسم من، همان واسطه قراردادن و درخواست کردن از خداوند بواسطه روح قدوس الهی اوست، نه اینکه عیسی واسطه باشد !!

اگر هنوز موضوع تفهیم نشده است به فراز ذیل از انجیل توجه فرمایید:

پس شما به اینطور دعا کنید: "ای پدر ما که در آسمانی، نام تو مقدس باد. ملکوت تو بیاید. اراده تو چنانکه در آسمان است، بر زمین نیز کرده شود. نان کفاف ما را امروز به ما بده. و قرض های ما را ببخش چنانکه ما نیزقرضداران خود را می‌بخشیم.  و ما را در آزمایش میاور، بلکه از شریر ما رارهایی ده. «زیرا هرگاه تقصیرات مردم را بدیشان بیامرزید، پدر آسمانی شما، شما را نیز خواهدآمرزید. 15 اما اگر تقصیرهای مردم را نیامرزید، پدر شما هم تقصیرهای شما را نخواهد آمرزید. (انجیل صحیفه متی فصل 6 آیات 9 تا 14)

در آیات فوق، خداوند از دهان پیامبر خود عیسی مسیح نحوه دعا کردن را به ما تعلیم می دهد. همانطور که ملاحظه میکنید فراز با خطاب مستقیم به الله آغاز می شود (ای پدر ما که در آسمانی!). نه واسطه ای وجود دارد و نه توسل به مسیح یا پیامبر دیگری!

در ضمن، توجه داشته باشید که ملاک ما کلام الله در انجیل است نه ادعاهای مسیحیان و فرقه های آنان!

برای اطلاعات بیشتر در این خصوص به پرسش و پاسخ در خصوص کاربرد واژۀ من در انجیل مراجعه فرمایید.

بوسیله ی
چرا امده من؟
چرا نیامده یهوه که ما هم اینقدر شک نکنینم
من که کلا گیج شدم. از طرفی در ایه پایین هرجور این ایه رو بخونی منظور عیسی است دیگه
همچنین،‏ هر آنچه به نام من بخواهید،‏ آن را انجام خواهم داد تا پدر از طریق پسر جلال یابد
همین باعث نشده مسیحیان به سه خدایی ایمان اورند؟
به نظرم انجیل رو کنار بگذاریم و همان قران و تورات را بخوانیم بهتر است.
مسیح کسی است که پادشاه است و از اینروست که کلام انجیل مملو از ضمیر متکلم وحده است. چرا که این الله است که بواسطه حضور در دهان مسیح بین بنی اسرائیل حضور پیدا کرده. و اگر این ضمایر من نبود براحتی هر کسی می توانست مسیح بودن عیسی را منکر شود.... پس تا برای تان میسر است آیات انجیل را هم مطالعه کنید.
چرا با خواندن این آیه دچار شبهه نمیشوید؟

عنکبوت:23
وَالَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَلِقَائِهِ أُولَئِكَ يَئِسُوا مِن رَّحْمَتِي وَأُولَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ
و کسانی که آيات الله (پدر)و لقای او(پدر)را انکار کردند، از رحمت من؟؟؟ نوميد گشته‌اند و عذابی دردناک در پيش دارند.

اگراین آیات از دهان مسیح خارج شده بود مسیحیان باز هم زمین را به آسمان میدوختند تا ثابت کنند ”من” درآیه بالا عیسی است نه الله.
احسنت
نمونه ای دیگر
سوره ممتحنه آیه ۱:
... یخرجون الرسول و ایاکم ان تومنوا بالله ربکم ... فی سبیلی وابتغاء مرضاتی ... انا اعلم بما اخفیتم...
کافران، رسول و شما را بخاطر ایمانتان به الله(پدر) اخراج میکنند پس نباید اگر شما برای جهاد در راه من ؟؟؟و طلب رضا و خشنودی من ؟؟؟بیرون آمده‌اید پنهانی با آنها دوستی کنید، و من ؟؟؟به اسرار نهان و اعمال آشکار شما داناترم.
ممنون
آیا عیسی در انجیل یوحنا به پیروانش مجوز توسل میدهد ؟!
با سلام
آفرین بر شما
کاملا درست گفتی
+1 امتیاز

بسیاری از جملات انجیل مخصوصا صحیفه یوحنا در غالب مثل و تشبیه بیان شده اند و نیاز به نگاه عمیق و باطن گرایانه دارد بعنوان نمونه به دو پاسخ عیسی در جواب به سوال حواریون نگاه کنیم که این دید را نسبت به کلام الهی ترویج می دهد:

مثلا در دو فراز زیر عیسی به حواریون میگوید که پس از رفعت خود را به محبانش ظاهر خواهد ساخت :

انجیل یوحنا ۱۹:۱۴

بعد از اندک زمانی جهان دیگر مرا نمی‌بیند و امّا شما مرا می‌بینید و از این جهت که من زنده‌ام، شما هم خواهید زیست.

انجیل یوحنا ۲۱:۱۴

هر که احکام مرا دارد و آنها را حفظ کند، آن است که مرا محبّت می‌نماید؛ و آنکه مرا محبّت می‌نماید، پدر من او را محبّت خواهد نمود و من او را محبّت خواهم نمود و خود را به او ظاهر خواهم ساخت.

و بخاطر دید ظاهرگرایانه این سوال در ذهن یهودای حواری ایجاد می شود : چگونه عیسی برمی گردد و بقیه او را نمی بینند در حالی که ما می بینیم؟!

انجیل یوحنا ۲۲:۱۴

یهودا، نه آن اسخریوطی، به وی گفت، ای آقا چگونه می‌خواهی خود را به ما بنمایی و نه بر جهان؟

حال جواب عیسی را ببینیم:

انجیل یوحنا ۲۳:۱۴

عیسی در جواب او گفت، اگر کسی مرا محبّت نماید، کلام مرا نگاه خواهد داشت و پدرم او را محبّت خواهد نمود و به‌سوی او آمده، نزد وی مسکن خواهیم گرفت.

میبینیم که خبری از ظاهر شدن و نمایاندن فیزیکی نیست بلکه صحبت از کلام و فرمان و حضور الهی است که در زندگی ایمانداران در جریان است.

یا در موردی دیگر نیز فیلیپس از مسیح درخواست دارد که خدا را به او نشان دهد:

انجیل یوحنا ۸:۱۴

فیلِپُس به وی گفت، ای آقا پدر را به ما نشان ده که ما را کافی است.

عیسی در جواب چه میگوید؟! آیا فیلیپس را برای دیدار نزد خدا میبرد؟! خیر بلکه می گوید:

یوحنا :۱۴

۹عیسی بدو گفت، ای فیلیپس در این مدّت با شما بوده‌ام، آیا مرا نشناخته‌ای؟ کسی که مرا دید، پدر را دیده است. پس چگونه تو می‌گویی پدر را به ما نشان ده؟

۱۰آیا باور نمی‌کنی که من در پدر هستم و پدر در من است؟ سخنهایی که من به شما می‌گویم از خود نمی‌گویم، لکن پدری که در من ساکن است، او این اعمال را می‌کند.

بنابراین برای دستیابی به مفهوم بسیاری از سخنان عیسی نیاز به دیدی باطنی و عمیق داریم.

و اما در مورد درخواست به نام عیسی مسیح:

منظور، درخواست کردن با نزدیک شدن به اسم و ویژگی های عیسی  مسیح است. یعنی ابتدا باید شخص ،  رنگ و بویی الهی به خود بگیرد.به چند آیه زیر دقت کنیم تا دقیقا متوجه شویم که شرط اجابت، بندگی محض است نه توسل به شخصی مرده :

انجیل یوحنا ۳۱:۹

و می‌دانیم که خدا دعای گناهکاران را نمی‌شنود؛ و لیکن اگر کسی خداپرست باشد و ارادهٔ او را بجا آرد، او را می‌شنود.

انجیل یوحنا ۷:۱۵

اگر در من بمانید و کلام من در شما بماند، آنچه خواهید بطلبید که برای شما خواهد شد.

که این در "من ماندن" هم در آیه ۱۰تبیین شده است که منظور همان در محبت مسیح ماندن است و محبت مسیح هم چیزی جز اطاعت از احکام او که احکام خداست ، نیست.

۱۰اگر احکام مرا نگاه دارید، در محبّت من خواهید ماند، چنانکه من احکام پدر خود را نگاه داشته‌ام و در محبّت او می‌مانم.

بنابراین منظور از درخواست به نام مسیح معلوم شد و اما آیاتی که در متن سوال آمده به دو موضوع اشاره دارد :

۱. زمانی که مسیح در بین حواریون حضور دارد:

یوحنا:۱۴

۱۳و هر چیزی را که به اسم من سؤال کنید بجا خواهم آورد تا پدر در پسر جلال یابد.

۱۴اگر چیزی به اسم من طلب کنید من آن را بجا خواهم آورد.

۱۵اگر مرا دوست دارید، احکام مرا نگاه دارید.

در آیات بالا چون صحبت از جلال یافتن پدر توسط پسر است مشخص است که به نقش واسطه گری عیسی و معجزاتش در زمان حضورش در این دنیا اشاره دارد و از حواریون می خواهد که از او طلب کنند و او به یاری روح القدسی که ازجانب پدر بدو بخشیده شده است این درخواست ها را انجام دهد.

اما پس از منقطع شدن رابطه عیسی مسیح با این دنیا و عروجش قضیه به چه شکل است؟

باز هم خود انجیل پاسخ را ارائه می دهد و آشکارا هرگونه واسطه گری افراد منقطع شده از این دنیا را رد می کند حتی اگر آن شخص عیسی مسیح باشد. به آیات زیر دقت کنیم:

یوحنا :۱۵

۲۳و در آن روز چیزی از من سؤال نخواهید کرد. آمین آمین به شما می‌گویم که هر آنچه از پدر به اسم من طلب کنید، به شما عطا خواهد کرد.

۲۴تا کنون به اسم من چیزی طلب نکردید، بطلبید تا بیابید و خوشی شما کامل گردد.

۲۵این چیزها را به مثلها به شما گفتم، لکن ساعتی می‌آید که دیگر به مثلها به شما حرف نمی‌زنم بلکه از پدر به شما آشکارا خبر خواهم داد.

۲۶در آن روز به اسم من طلب خواهید کرد و به شما نمی‌گویم که من بجهت شما از پدر سؤال می‌کنم،

۲۷زیرا خود پدر شما را دوست می‌دارد، چونکه شما مرا دوست داشتید و ایمان آوردید که من از نزد خدا بیرون آمدم.

نتیجه اینکه :

انجیل نیز همانند تورات و قرآن ، توسل به ارواح ،میانجی گری و شفاعت مردگان و افرادی که ارتباطشان با دنیا منقطع شده است را رد می کند.

بوسیله ی
ویرایش شده بوسیله ی
...