و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز

در سوره بقره ایه 41 داریم:

وَآمِنُوا بِمَا أَنْزَلْتُ مُصَدِّقًا لِمَا مَعَكُمْ وَلَا تَكُونُوا أَوَّلَ كَافِرٍ بِهِ ۖ وَلَا تَشْتَرُوا بِآيَاتِي ثَمَنًا قَلِيلًا وَإِيَّايَ فَاتَّقُونِ

و به آنچه نازل كرده‌ام و كتاب شما را تصديق مى‌كند ايمان بياوريد، و از نخستين كسانى كه انكارش مى‌كنند مباشيد. و آيات مرا به بهاى اندك مفروشيد و از من بيمناك باشيد.

ایا اهل کتاب اعم از یهودیان و مسیحیان و ... بایستی به قران ایمان اورند؟

در عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز

بله. مضاف بر آیه ای که شما در متن سوال آورده اید قرآن خطاب به اهل کتاب می فرماید:

يَا أَهْلَ الْكِتَابِ قَدْ جَاءَكُمْ رَسُولُنَا يُبَيِّنُ لَكُمْ عَلَىٰ فَتْرَةٍ مِّنَ الرُّسُلِ أَن تَقُولُوا مَا جَاءَنَا مِن بَشِيرٍ وَلَا نَذِيرٍ فَقَدْ جَاءَكُم بَشِيرٌ وَنَذِيرٌ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ﴿المائدة: ١٩﴾

اى اهل كتاب، پيامبر ما به سوى شما آمده كه در دوران فترت رسولان (توقف آمدن پیامبران بین بنی اسرائیل) براى شما کلام الهی را بيان مى‌كند، تا [روز قيامت‌] نگویید: «براى ما بشارتگر و هشداردهنده‌اى نيامد.» پس قطعاً براى شما بشارتگر و هشداردهنده‌اى آمده است. و الله بر هر چيزى تواناست.

آیه فوق به اهل کتاب هشدار داده که آنچکه بر این رسول نازل شده، بشارت و انذار و هشداری برای ایشان است و می بایست آنرا جدی گرفته و بدان ایمان بیاورند چرا که در روز قیامت دیگر بهانه ای از ایشان پذیرفته نیست. همچنین می فرماید:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ آمِنُوا بِمَا نَزَّلْنَا مُصَدِّقًا لِّمَا مَعَكُم مِّن قَبْلِ أَن نَّطْمِسَ وُجُوهًا فَنَرُدَّهَا عَلَىٰ أَدْبَارِهَا أَوْ نَلْعَنَهُمْ كَمَا لَعَنَّا أَصْحَابَ السَّبْتِ وَكَانَ أَمْرُ اللَّهِ مَفْعُولًا ﴿النساء: ٤٧﴾

اى كسانى كه به شما كتاب داده شده است، به آنچه فرو فرستاديم و تصديق‌كننده همان چيزى است كه با شماست ايمان بياوريد، پيش از آنكه چهره‌هايى را محو كنيم و در نتيجه آنها را به قهقرا بازگردانيم؛ يا همچنانكه «اصحاب سبت» را لعنت كرديم؛ آنان را [نيز] لعنت كنيم، و فرمان الله همواره تحقق يافته است.

آیه فوق نیز صراحتا فرموده که انکار عامدانه قرآن مستوجب طرد و لعنت شدن کسانی است که آنرا عامدانه انکار می کنند.

نتیجه

مطابق آیات متعدد قرآن، اهل کتاب می بایست به قران ایمان بیاورند. لیکن این امر صرفا برای کسانی محقق می شود که حق تلاوت کلام تورات و انجیل و صحف انبیاء را بجا آورده باشند. اما وقتی بسیاری از اهل کتاب در فهم تورات و انجیل بواسطه دوری از کلام تورات و انجیل و منحرف شدن سمت اباطیل، دچار شبهات بسیار بزرگ هستند (تثلیث و الوهیت یا انکار مسیح) پس چگونه می توان انتظار داشت که ایشان به قرآن ایمان بیاورند؟ و آیا پیروان قرآن نیز دچار همین انحراف نشده اند؟ 

بوسیله ی
آیا از اهل کتاب کسی که به قرآن ایمان ندارد رستگار می شود؟
...