و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز

صهیونیسم ایدئولوژی است که ادعا دارد اصول و مبانی آن برگرفته از عهد عتیق است؛ این ادعا تا چه حد با کلام الله مطابقت دارد؟

 

در آن روز، خداوندبا ابرام عهد بست و گفت: «این زمین را از نهر مصرتا به نهر عظیم، یعنی نهر فرات، به نسل توبخشیده‌ام (صحیفه پیدایش15:18)

هرآینه تو را برکت دهم، و ذریت تو را کثیر سازم، مانند ستارگان آسمان، و مثل ریگهایی که بر کناره دریاست. و ذریت تو دروازه های دشمنان خود رامتصرف خواهند شد. (صحیفه پیدایش22:18)

در کلی و عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

2 پاسخ

+1 امتیاز
 
بهترین پاسخ

صهیونیزم جریانی است که نه به یهوه الله ایمان دارد، نه به تورات مقدس. نه به کتاب های عهدعتیق! نه عیسی بن مریم را مسیح می داند نه انجیل را به رسمیت می شناسد. نه محمد را رسول می داند؛ نه قرآن را مصدق تورات و انجیل. پس اگر کسی آمد و مدعی شد که صهیونیزم برگرفته از آموزه های تورات است، در بهترین حالت یک بی سواد است که نه صهیونیزم را می شناسد، نه تورات و انجیل و قرآن را.

اینکه برخی با استناد به شباهت الفاظ در یک آیه می خواهند، یک جریان سیاسی را موجه کنند ، خب این را در خصوص قرآن نیز می توان انجام داد و می بینید که انجام می دهند! در حالیکه اینها همه لفاظی و بازی با ظاهر کلمات است، بدون اینکه فهمی از متن ایجاد شده باشد:

در باز است، باز یک پرنده است. نتیجه اینکه در هم پرنده است ولاغیر! 

بوسیله ی
انتخاب شده بوسیله ی
+2 امتیاز

با سلام
پاسخ شما در این لینک داده شده است. 

بوسیله ی
باتشکر از راهنمایی شما؛ اما آیا ما میتوانیم قضاوت کنیم که بنی اسرائیل چطور به فرامین تورات عمل میکنند؟ در کل منظورم این است که آیا ما بعنوان مسلمان باید قوم یهود را مالک این سرزمین ها بدانیم یا خیر؟
...