و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز

می دانیم که علیرغم وجود قانون مجازات سنگسار در شریعت تورات در مورد فرد زناکار ، باز هم زناکاری داوود نبی بخاطر عدم وجود شاهد بدون مجازات سنگسار باقی می ماند .
اما مطابق بیان صریح تورات در کتاب اعداد در مورد زنی که شوهر دارد اتهام خیانت  از سوی مرد به همسرش  اول اینکه بدون اقامه ی شاهد هم مجاز و پذیرفته است و به گفته ی تورات این امر با وساطت کاهنان و به شیوه ای ( حالا بماند رمال گونه و کاملا  غیرمنطقی !) به اثبات میرسد . ( کتاب اعداد باب ۵ آیات ۱۱تا ۳۱)

دوم اینکه متاسفانه در هیچ کجای تورات با حکمی مواجه نشدم که در صورت عدم اثبات این اتهام مجازاتی  برای شوهر این زن در نظر گرفته شده باشد !!!!

در شبهات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

0 امتیاز

در مورد داود نبی چون شاکی و شاهدی نبود دلیلی هم برای مجازات دنیوی وجود نداشت .وقتی که شاکی وجود نداشته باشد اصلا پرونده ای شکل نمی گیرد چه برسد به قصاص .

زن و مرد ندارد بنا به دستور تورات جرم هر شخصی باید با شهادت شاهدان اثبات شود.

تثنيه ۱۵:۱۹

یک شاهد بر کسی برنخیزد، به هر تقصیر و هر گناه از جمیع گناهانی که کرده باشد، به گواهی دو شاهد یا به گواهی سه شاهد هر امری ثابت شود.

در مورد قسمت بعدی سوال تان:

در قرآن نیز دقیقا به همین شکل است و مردان می توانند بدون شاهد زنان خود را مورد اتهام قرار بدهند:

سوره نور:

وَالَّذِينَ يَرْمُونَ أَزْوَاجَهُمْ وَلَمْ يَكُن لَّهُمْ شُهَدَاءُ إِلَّا أَنفُسُهُمْ فَشَهَادَةُ أَحَدِهِمْ أَرْبَعُ شَهَادَاتٍ بِاللَّـهِ ۙ إِنَّهُ لَمِنَ الصَّادِقِينَ ﴿٦ وَالْخَامِسَةُ أَنَّ لَعْنَتَ اللَّـهِ عَلَيْهِ إِن كَانَ مِنَ الْكَاذِبِينَ ﴿٧ وَيَدْرَأُ عَنْهَا الْعَذَابَ أَن تَشْهَدَ أَرْبَعَ شَهَادَاتٍ بِاللَّـهِ ۙ إِنَّهُ لَمِنَ الْكَاذِبِينَ ﴿٨وَالْخَامِسَةَ أَنَّ غَضَبَ اللَّـهِ عَلَيْهَا إِن كَانَ مِنَ الصَّادِقِينَ ﴿٩

و آنان که پرتاب کنند بسوی زنان خود (پرتاب‌کردن بمعنی نسبت زنا دادن است) و نباشدشان گواهانی جز خویشتن پس گواهی یکیشان چهار گواهی است سوگند به خدا که آن مرد است از راستگویان‌ (۶) و پنجمین آنکه لعنت خدا باد بر او اگر باشد از دروغگویان‌ (۷) و دور می‌کند از زن شکنجه را که گواهی دهد چهار گواهی سوگند به خدا که آن مرد است از دروغگویان‌ (۸) و پنجمین آنکه خشم خدا بر او باد اگر آن مرد است از راستگویان‌ (۹)

اما این اتهام ها در صورتی که غلط باشد با وجود اینکه مجازات دنیوی ندارد اما در عوض لعنت الله و گناه بزرگی در پی خواهد داشت:

نور:23
إِنَّ الَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُوا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ 
کسانی که به زنان پاکدامنِ بی گناه و مؤمن، تهمت  مي‌زنند،  در دنیا و آخرت از رحمت خدا محروم‌اند و سزای ایشان عذابی عظیم است.

در تورات هم از آیات زیر مشخص می شود که اگر مرد بی دلیل زنش را متهم کرده باشد، نزد الله گناهکار است:

اعداد ۵:

۲۹این است قانون غیرت، هنگامی که زن از شوهر خود برگشته، نجس شده باشد.

۳۰ یا هنگامی که روح غیرت بر مرد بیاید، و بر زنش غیور شود، آنگاه زن را به حضور خداوند برپا بدارد، و کاهن تمامی این قانون را دربارۀ او اجرا دارد.

۳۱ پس آن مرد از گناه مبرا شود، و زن گناه خود را متحمل خواهد بود.

 

بوسیله ی
ممنون که وقت گذاشتید پاسخ دادید اما با عرض معذرت امتیاز منفی دادم به پاسختون چون بنظرم آمد در حقیقت بشکلی  زیرکانه با ارجاع به قرآن فقط بیانات غیر منطقی تورات رو توجیه کردید !
اولا که منطق قرآن در این خصوص اصلا قابل قیاس با تورات نیست شما از همان ابتدای سوره ی نور که این موضوع را مد نظر قرار بدید ملاحظه می کنید که از همان ابتدا بنای قرآن روی اقامه ی چهار شاهد است در غیر اینصورت مجازات شلاق نصیب تهمت زننده میشود نه فرد متهم شده به زنا !
بعد از آن خداوند در همان سوره به حریم خصوصی زن و شوهر  یا حتی زن و مردی که زنا می کنند ورود میکند که اقامه چهار شاهد برای اثبات خیانت زن در این خصوص (مثل مورد زناکاری داوود) تقریبا غیرممکن است لذا در این مورد خداوند " کاملا منصفانه هر دو را " تنها متوجه لعنت الله و عذاب اخرویش برای فرد خاطی می کند و مجازات دنیوی این عمل را فقط به شرط اقامه چهار شاهد عینی برسمیت میشناسد !
اما در تورات تهمت بی عفتی به خانمها بدون اقامه ی شاهد ، امری بی سابقه نیست نمونه ی دیگر آن حکم بکارت در فصل ۲۲ کتاب لاویان است .
نکته ی جالب توجه دیگه در این موضوع شباهت عجیب کارگزاران یهوه یا همان کاهنان به رمالها و دعانویسان است اگه متوجه شده باشید عمده ی نسخه هایی که این افراد برای مشتری هایشان می نویسند حامل یه چنین دستورالعملهایست که طلسمی را مثلا با آب زعفران و حروف ابجد مینویسند ودر محلولی محو میکنند و آن محلول را می نوشند یا با آن غسل میکنند !
در اینجا هم این کاهنان معتقدن این آب تلخ لعنت که طومار قسم لعنت در آن محو شده  را این زن بنوشد در صورتی که گناهکار باشد شکمش منتفخ شده و رانش ساقط و نازا میشود اما اگر زن بی گناه باشد اولاد میزاید ! :)))

واقعا درک نمی کنم شما چگونه میتوانید یه چنین بیاناتی را کلام بی نقص خالق یکتا بپندارید؟!
متاسفانه این منطق شما سرشار از تعصب است. بقیه ایات را اصلا نمبینید سریعا هم نتیجه گیری کرده و حکم صادر میکنید.
به دو نکته ای که از آن غافل هستید اشاره میکنم باشد که کارگر افتد:
۱. بحث متهم شدن زن توسط شوهر با بحث متهم شدن زنان توسط شاهدان کاذب دیگر فرق دارد. نه در تورات و نه در قرآن هیچ مجازات دنیوی برای شوهری که زنش را متهم کرده در نظر گرفته نشده است.
میبینیم که برخلاف گفته شما دو منطق کاملا یکسان هستند وقابل قیاس

۲. اگردر قرآن برای شاهد کاذب حکم ۸۰ضربه شلاق درنظر گرفته شده است در عوض درتورات این حکم به مراتب سنگین تر است. لطفا آیات زیر را هم نگاهی بیندازید:
تثنیه ۱۹:
۱۶اگر شاهد کاذبی بر کسی برخاسته، به معصیتش شهادت دهد،
۱۷آنگاه هر دو شخصی که منازعه در میان ایشان است، به حضور خداوند و به حضور کاهنان و داورانی که در آن زمان باشند، حاضر شوند.
۱۸و داوران، نیکو تفحّص نمایند، و اینک اگر شاهد، شاهد کاذب است و بر برادر خود شهادت دروغ داده باشد،
۱۹پس به طوری که او خواست با برادر خود عمل نماید، بااو همان طور رفتار نمایند، تا بدی را از میان خود دور نمایی.
در مورد دیدگاه دوم تان هم قضیه مشخص است می توانید سوال جدیدی طرح کنید تا پاسخ داده شود.
این را هم فراموش نکنید مجازات شاهد کاذب در قران تنها برای مساله زنا است اما در تورات شامل همه موارد می شود.
پس لطفا منصف باشیم.
کسی که تعصب داره شمایید نه من ... درست است که در تورات و قرآن هر دو برای مردی که به زنش بدون شاهد  اتهام خیانت وارد میکند مجازات دنیوی در نظر نگرفتن اما در تورات به این راحتی حتی در صورت عدم اقامه ی شاهد دست از سر زن برنمی دارند !شما نمی توانید قوانین کلی تورات رو به زن و مرد تعمیم بدید چون احکام ذکور و اناث در تورات از " بدو تولد" با هم فرق دارد !
ضمن آنکه اگر بحث الزام اقامه ی شاهد  در تورات جنسیتی نبود نه چیزی به اسم حکم بکارت در تورات وضع میشد نه موضوع اثبات خیانت زن شوهردار با وساطتت رمال بازی کاهنان مطرح میشد !

مخاطبان دیگری که دیدگاهای بنده و شما را مطالعه میکنند بهتر قضاوت خواهند کرد که دیدگاه متعصبانه از آن چه کسیست !
...