و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز
با سلام

اینکه خدا از کلام خود حفاطت می کند موافقم ولی این همه سال که انواع تفاسیر مختلف برای قران امده و چاپ شده و الان هم در خانه ها و مساجد پا بر جاست و میدانیم که معنی کلام خدا را کاملا عوض کرده و همچنان هم چاپ و استفاده می شود

ایا نمیتوان نتیجه گرفت خداوند فقط حافظ کلام خود به زبان عربی و عبری هست؟

حتی کتاب مقدس که می خوانیم ترجمه دست بشر هست نه عبری واقعی.  و امکان برداشت اشتباه مترجم و بد فهماندن سخنی برای خواننده دارد

ممنون میشم توضیح دهید
در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

0 امتیاز

بر اساس آیات قرآن، این الله است که پاسدار صحت متن مقدس است و قبلا در پستی پیرامون تحریف و معنای آن به این موضوع پرداخته شده است.  

بنابراین هرگونه ایجاد اعوجاج در فهم یا ترجمه قرآن یا تورات یا انجیل مصداق "تحریف" است. بدان معنا که افرادی به شیوه های مختلف تلاش می کنند تا بجای بیان پیام روشن آیات وحی، با ایجاد ابهام در ترجمه یا حرافی بواسطه بیان نظرات تفسیری، فهم آیات را دچار مشکل کنند تا به مقاصد مادی سیاسی خود دست یابند که قرآن بدین نیز اشاره فرموده است:

أَفَتَطْمَعُونَ أَن يُؤْمِنُوا لَكُمْ وَقَدْ كَانَ فَرِيقٌ مِّنْهُمْ يَسْمَعُونَ كَلَامَ اللَّهِ ثُمَّ يُحَرِّفُونَهُ مِن بَعْدِ مَا عَقَلُوهُ وَهُمْ يَعْلَمُونَ ﴿البقرة: ٧٥﴾

آيا طمع داريد كه [اينان‌] به شما ايمان بياورند؟ با آنكه گروهى از آنان سخنان الله را مى‌شنيدند، سپس آن را بعد از فهميدنش تحريف مى‌كردند، و خودشان هم مى‌دانستند. 

نتیجه

الله است که پاسدار و حافظ صحت متن مقدس نازل شده است و صحت تورات و صحف انبیاء و انجیل و قرآن را (فارغ از اینکه به چه زبانی هستند) الله تضمین کرده است. اما اصحاب جهنم به تحریف پیام آیات می پردازند تا افکار عمومی را مهندسی کنند و بهره ای مادی از ایجاد انحراف در بین مردم ببرند. ایجاد تحریف با تکنیک های مختلف انجام می شود که یکی از آنها نوشتن ترجمه های غلط است. دیگری مثلا سخن رانی بجهت ایجاد انحراف در ادراک دینی جامعه است که طی آن بجای ارجاع به آیات مردم را به حدیث و روایت و تاریخ ارجاع می دهند. در حالیکه این سه هیچ اعتباری از منظر کلام وحی ندارند. 

بوسیله ی
ممنون.
پس چرا همچنان شاهد انتشار و زیاد چاپ شدن قران با تفسیرهای اشتباه هستیم؟
اگه کسی بر اساس برداشت از این تفاسیر به کج فهمی و راه من دون الله رفت چه؟
اینجا مسئله حفاظت و پاسداری بر ایات چگونه است؟
مطابق کلام انجیل، تا زمانیکه آسمان و زمین پابرجاست، همزه یا نقطه ای از کلام وحی تغییر نخواهد کرد. پس احدی نمی تواند خداوند را شکست داده و کلامش را تغییر دهد. اما همه می توانند کلام وحی را تحریف کنند. چرا که تحریف یعنی حرافی، یعنی آوردن یک آیه و مخفی کردن آیات دیگر، یعنی برداشت های خوشه چینانه، یعنی سوق دادن مردم به سمت حدیث و روایت و تاریخ بجای کلام الله. پاداش همه این کارها "عذاب همیشگی جهنم" است. اما کسانیکه با کلام وحی بجهت تنویر افکار عمومی تلاش می کنند تا مردم به سمت کلام الله بیایند، پاداششان "باغ هایی مملو از نعمت هاست".  از ابتدای تاریخ این دو گروه در تقابل با هم بوده اند و اتفاقا زندگی در دنیا به منزله پذیرش همین مهم و انتخاب یکی از این دو راه است. فرق ما انسان ها با یک طوطی که صبح تا شب، تخمه می شکند، در همین انتخاب است!
خیلی ممنون
...