و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

–1 امتیاز

يَا أَيُّهَا النَّاسُ كُلُوا مِمَّا فِي الْأَرْضِ حَلَالًا طَيِّبًا وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ ۚ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ (بقره ۱۶۸)

ای مردم! از آنچه در زمین است، حلال و پاکیزه بخورید! و از گامهای شیطان، پیروی نکنید! چه اینکه او، دشمن آشکار شماست!

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا مِنْ طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَاشْكُرُوا لِلَّهِ إِنْ كُنْتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ(بقره ۱۷۲)

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از نعمتهای پاکیزه‌ای که به شما روزی داده‌ایم، بخورید و شکر خدا را بجا آورید؛ و تنها او را بندگی کنید 

در ایه اول خداوند خطاب به ناس سخن می گوید که انچه در زمین حلال و طیب است بخورید 

و در ایه دوم خطاب به افراد با ایمان اشاره شده که از طیباتی که روزیتان کرده ایم بخورید و شکر الله را به جا اورید 

تفاوت این دو ایه را ممنون میشم توضیح دهید و اینکه خطاب به افراد با ایمان گفته شده از طیباتی که روزیتان کرده ایم (ایه ۸۷ و ۸۸ هم همینطور بیان شده است) و به مومنان گفته شده خدا را شکر کنید  ولی از عموم مردم درخواست شکر خدا را نخواسته و رزقناکم هم نیامده است ولی گفته شده از گامهای شیطان پیروی نکنید.  

در عمومی بوسیله ی
نمایش از نو بوسیله ی
تیتر این سوال را تصحیح فرمایید. در ضمن پرسش مشخص نیست. آیا تک تک آیات قرآن باید شبیه به هم همه چیز را تکرار کنند؟ و اگر مثلا در آیه نفرموده که شکر کنید بدان معناست که "نباید" شکر کرد؟؟

لطفا وارد شده یا عضو شوید تا بتوانید سوال بپرسید

...